Aflakken & Omdraaien

Onder de waterlijn is de sloep gegrondverfd met Poly-Pox Pantser coat (Epoxy) en daarna 2x afgelakt met Interspeed Antifouling.
Toen moest de sloep omgedraaid worden, dat kon gelukkig met behulp van de autokraan van ons schip.

De sloep is boven de waterlijn gegrondverfd met Poly-Pox Pantser coat en daarna afgelakt met 2 lagen DD hoogglans lak van Poly-Service.
Kleuren: Roomwit (061), Zwart (01) en Taupe (Ral 1019).

Toen de sloep was omgedraaid ben ik verder gegaan met het voordek, de constructie van de vloer en de bankjes.

Vooral het gedeelte waar de W.C. komt (onder het voordek) en de achterplaten van de bankjes waren een tijdrovend karweitje.

Het meeste hout is verlijmd met PU-constructielijm (ook wel: bruislijm, niet aan je handen krijgen!).
Als het hout er eenmaal op zit dan wordt het voorbewerkt met het Poly-Pox injecteer systeem. Dit is wederom een Epoxy, heel belangrijk! Want Epoxy is waterafstotend terwijl een polyester de neiging heeft om water aan te trekken. Je moet deze Epoxy wel altijd goed overschilderen met DD-lak want Epoxy kan niet zo goed tegen zonlicht.

Verder: sloep te water